
הצוות החינוכי
רוני טלמור, מנהלת:
ברוכים הבאים לבית שלנו
שמי רוני, גדלתי והתחנכתי בת"א, בוגרת לימודי תואר ראשון בחינוך בלתי פורמלי והיסטוריה ובעלת תעודת גננת בגנים הפרטיים. בינואר 2017 הצטרפתי לצוות גן שורשים הדר יוסף ולא תיארתי לעצמי עד כמה אתאהב, עשיתי את דרכי מאשת צוות למובילה וכעת למנהלת הגן
הבחירה לעסוק בחינוך לגיל הרך היא בחירה משנת חיים. בראש ובראשונה לחניך אך לעיתים עוד יותר עבור המחנכת. הגעתי עם רקע ארוך שנים בתחום חינוך הילדים הנוער והמבוגרים– בתפקידי הדרכה, ריכוז וניהול - אבל הראש היה בדרך לכיוון אחר לגמרי. בדרך לשם חיפשתי מקום זמני אמנם, אך שיצליח להכיל את מי שאני –המקומות מהם אני מגיעה, חוויות העבר שלי, הניסיון וחוסר הניסיון, מרחב היצירה והעשייה שדרוש לי וכן, גם את הצורך להתלבט על העתיד תוך כדי תנועה
ללא ידיעתי, בשורשים נפתחה לי דלת מסתובבת שגרמה לי מהר מאוד להבין שככל הנראה זהו התחום שלי לעוד שנים רבות
נקודת המוצא של המערכת היא כי הילד מגיע לעולם יכול, כשיר ובעל מוטיבציה ליצור דיאלוג עם העולם, לחקור להבין ולהתפתח; ביכולתו להשמיע, לחולל, להיות שותף ולכתוב את מסע ההתפתחות שלו בעצמו
אנחנו מגיעות כל בוקר לבית עבורו הילדות והילדים נמצאים בראש סדר העדיפויות ויינתן להם כל מה שהם צריכים כדי לגדול בדרך המתאימה ביותר עבור כל אחד מהם באופן אישי
גן שורשים נמצא בתהליך עיצוב מתמיד כבית חינוך איכותי ומשפיע בתחומו. הגישה החינוכית המונהגת ברג'יו אמיליה שבאיטליה היא אחת הגישות המרגשות שנחשפתי אליהן בחיי החינוכיים בשאיפה להכניס אותה ל"סל החינוכי" שלנו כגן וכקהילה
ההכוונה וההדרכה של הצוות, שעבורי הייתה תנאי למציאת מקום עבודה, היא הכרחית לא פחות כדי לשמור על בית חינוך רלוונטי, מתפתח ושאינו מתפשר על איכות החינוך שלו
זהו אינו מדע מדויק והוא לא כתוב בספר מתכונים, אבל המקצוע הזה דורש מכל אשת צוות באשר תהיה, כמויות אין סופיות של אהבה, חום, כבוד לילדים, סבלנות, מוטיבציה והכרה בכך שזוהי שליחות ראויה ומשמעותית מעין כמוה
ברור לי שלילדים שלי אני אתן כל מה שיש לי לתת. כל ילד בזמנו יפתח את ליבו ואת ידיו וייתן לי את התחושה שיש לו כאן עוד בית ושאני ביטחון עבורו. רך נראה ומרגיש סיפוק
שערי הגן פתוחים תמיד לכל המשפחות והילדים, ללא הבדלי מין, גזע, קבוצה אתנית, דת, תרבות או הרכב משפחתי. מעל הכל, מטרה עליונה וברורה עומדת לנגד עיניי - להחזיר את הילדים/ות הביתה בשלום ולקלוט אותם שוב למחרת בכל בוקר מחדש
כשאלו התחושות איתן את קמה כל בוקר ואיתן את חוזרת הביתה, לרגע אין לי ספק שזהו המקום עבורי, עבור הצוות שמסביבי, עבור ההורים וכמובן עבור הילדים והילדות שיזכו לגדול בחיקנו
שירלי ראלי, מובילת קבוצה:
את דרכי החינוכית כמחנכת מוסמכת לגיל הרך, התחלתי לפני 5 שנים. לאחר 12 שנים בהן עסקתי בתחום הייבוא, הרגשתי צורך לעסוק בתחום אחר, בו אוכל להביא את עצמי ואת יכולת הנתינה האינסופית שלי עבור אחר משמעותי, כחלק מהעשייה היום יומית שלי. החלטתי לקחת פסק זמן לחשיבה, והוצע לי לעבור קורס מטעם משרד התמ"ת אשר מכשיר כוח אדם לעבודה עם הגיל הרך. במהלך הקורס נחשפתי לתכנים חשובים וחדשניים בכל הקשור לחינוך קטנטנים בגיל הרך בכלל, ובשנת החיים הראשונה בפרט. בזכות אנשי מקצוע מעוררי השראה, הרגשתי חיבור פנימי חזק והתאהבתי במקצוע.
הלימודים המקצועיים כללו גם שלל התנסויות מעשיות אשר הבהירו לי מעל לכל ספק כי זוהי הקריירה הבאה שלי והייעוד לו חיכיתי.
בשלוש השנים האחרונות הובלתי כיתות תינוקייה, הכרתי ונחשפתי לכמאה קטנטנים מהממים, אשר דרכם למדתי כיצד הם חווים את העולם, וכמה משמעותית עבורם הדמות החינוכית אשר מובילה אותם. דמות זו בעיניי, שותפה מלאה לעיצוב אישיותם ומימוש הפוטנציאל הטמון בהם בעתיד הקרוב והרחוק.
לבית החינוך "גן שורשים" הגעתי לפני שלוש שנים. הערכים והאידיאולוגיה המקצועית שלי תמיד היו לנגד עיניי בבחירת מקום העבודה שלי, ועל כן התחברתי באופן מידי לתרבות וערכי גן שורשים: שמירה על כבוד הילד, העצמת הילד וחיזוק תחושת מסוגלות שלו כבסיס לפיתוח עצמאות. התייצבתי למשימה וחברתי לצוות מנצח אשר עושה עבודתו נאמנה מהלב ומהנשמה. "אל גן העדן של ילדות אשר היה פורח, הייתי חלק מהנוף, היום אני אורח"- תענוג לחוות ילדות שנייה והפעם כמובילת דרך.

גלי בן סירה, מובילת קבוצה:
חינוך - במילה הזאת יש את השורש ח.נ.ך , שזה בעצם לחדש. אני בכל בוקר פוגשת ילדים והורים אשר מאירים את חיי, ליבי פועם בכל חיבוק שאני מקבלת, לאחר כל מילה אני מתעצמת ומעצימה. בחרתי להוות לילדים ולהוריהם המדריכה לחיי , מעבר ל'להיות גננת', אני מצמיחה , בכל פעוט באשר הוא , בכל הורה באשר הוא, את הניצוץ שהוא יכול, שהוא בעל משמעות לחיים. אני רואה במשמעות של היותי נוכחת בחיי הילדים בגן כאבן דרך ככוח שמזכיר להם שהם אנשים מיוחדים אשר יש להם הכל: חיוך , אמירה , כוחות , חוזקות ותבונה. יש בזכותי היכולת לראות, להכיר, להקשיב ולתמוך בכל אחד ואחת . אני מודה ליקום ששלח אותי לקיים את הדבר הנפלא ביותר של להיות שותפה לצמיחה בלתי פוסקת של ילדים והוריהם. יש לי שליחות, כך חונכתי וכך גם אמשיך ללוות דורות רבים . אני באה ללמוד יותר מאשר ללמד. אוהבת את הבחירה שלי בכל עורקיי.
ניצן גלינקא זיני, אשת צוות:
לפני כעשור התאהבתי בילדים. התאהבתי בעולם הילד, בפשטות שבו, ומנגד בעוצמתו. במה שזה גרם לי לתת מעצמי ויותר מכך ממה שקיבלתי חזרה.
צבע, דמיון, משחק, רגש, כל אלו מילים הטומנות בחובן עולם שלם שהילד חווה מדי יום ביומו בגן. תוך כדי תיווך והתבוננות שלנו, הצוות החינוכי, הילדים לומדים על עצמם ועל החיים. מתמודדים, יוצרים, לומדים, מרגישים ומפתחים את אישיותם. כאן הכל מתחיל באמת, בגיל הרך.
חינוך תמיד היה חלק מחיי, אך המפגש עם הגיל הרך היה לגמרי מקרי. כשזה קרה לא היה בי ספק שבעולם הזה, אני מרגישה בבית. לאחר מכן עשיתי תואר ראשון במכללת סמינר הקיבוצים לחינוך יצירתי לגיל הרך ובמקביל עבדתי בגנים במסגרות פרטיות שחידדו והעמיקו את האג'נדה החינוכית שלי. מכל גן, מפגש עם הילדים ואנשי החינוך שבהם קיבלתי מתנה בדמות הרחבת הידע והניסיון האישי שלי.
בספטמבר 2017 הצטרפתי לגן שורשים, שבדומה להשקפותיי, מאמין בילד ורואה בהעצמתו ועצמאותו ערך חינוכי.
כפי שכתבה אלכסנדרה טרנפור:
"המורים הטובים ביותר הם אלו שמראים לאן להביט, אך לא אומרים לך מה לראות" הצוות החינוכי כאן מאפשר לילדים לגלות את העולם סביבם בשפה ובדרך שלהם. הקשר האישי עם כל ילדה וילד סולל את אותה הדרך והופך אותה למשותפת ומלווה באהבה גדולה, הכלה ואמונה בלתי פוסקת.
ילדים הם אנשים קטנים עם חלומות גדולים. בשלב החיים הראשוני בו הם נמצאים כעת, כל החוויות, ההתנסויות והמפגשים הבינאישיים מהווים חלק מכריע בעיצוב אישיותם להמשך דרכם כאנשים בוגרים בעולם
שלמה קרליבך | "כל מה שילד צריך זה מבוגר אחד שיאמין בו". כאן, בבית משפחת שורשים, מאמינים.